מ"מ המפכ"ל סאו: "המשטרה פועלת ברשתות החברתיות, עשרות נעצרו"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מ"מ המפכ"ל סאו: "המשטרה פועלת ברשתות החברתיות, עשרות נעצרו"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרות שעדיין אין מפכ"ל רשמי למשטרה – את המערכה מול גל הטרור מנהל כיום, מ"מ המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, הערב (מוצאי שבת) הוא העניק ראיון לכלי התקשורת שבו הוא יתייחס לכלל הנושאים הבוערים בתקופה זו של מהמות ופיגועים.

    ראשית הוא התייחס לשוטרים ואמר כי "איני רואה בעצמי גיבור, הקרדיט מגיע שוטרים ולאזרחים. באופן אישי אני לא מופתע מתפקוד משטרת ישראל, משטרה מצוינת וייחודית בעולם, אנחנו טובים וזה מוכח פעם נוספת".

    סאו התייחס לגיל הפגעים ולכלי ההסתה של שנת 2015 – הרשות החברתיות, "אין ספק כי אנחנו נמצאים התקופה מורכבת וקשה. ממוצע גיל המפגעים הוא בשנות העשרה שלהם והם מושפעים ממה שקורה ברשתות החברתיות – זה הגורם חד משמעית, זה הדלק שמניע, הרשתות החברתיות, הצילומים, השימוש בסכין כנשק אלה מאפיינים שחוזרים על עצמם".

    לדברי מ"מ המפכ"ל, "הסכין הפכה להיות סמל. לרשתות החברתיות לפייסבוק, לטוויטר אין גבולות הסרטונים האלה מגיעים מכל המדינות השכנות ומשפיעים על ״דור הפייסבוק״ שזה בעיקר ילדים בגיל העשרה".

    על התמודדות המשטרה מול האיומים עכשווים אמר סאו כי "בעבר הצלחנו להתמודד עם גלי הטרור רצחניים יותר, אבל היה לנו מודיעין. בשבוע האחרון עצרנו עשרות אזרחים שהביעו אמירות של הזדהות או שהצהירו שברצונם להצטרף לשהידים. חלק מהעצורים הם אזרחים ישראלים וחלק אחר תושבים אחרים, המערכת המשפטית מתאימה עצמה למציאות שמשתנה, אם בעבר שקלו בהיסוס רב הגשת כתבי אישום – היום אנחנו מקבלים גיבוי ואישור למעצרים מנהליים".

    הוא סיפר כי "בשבועיים האחרונים אנחנו שוהים ברשתות החברתיות לא רק במשטרה אלא גם גופים ביטחוניים אחרים, יש מאות מוסלמים שהורחקו מהר הבית, העיר העתיקה וחלקם הורחקו מירושלים".

    על התהליכים במשטרה אמר כי "כמו בכל ארגון גדול כמו משטרת ישראל, יש גם אירועים שיש תקלות ושגיאות מבחן הפיקוד כיצד היא מגיבה כשיש תקלה, כשבוחנים את משטרת ישראל – התייחסנו ברצינות ולא התעלמנו מהתקלות, התהליכים טובים ונכונים".

    סאו דיבר על שגרת החיים וגילוי הערנות מצד האזרחים ואמר כי "אני אב לארבעה ילדים, הילדים שלי לא סטו מהתכניות האישיות שלהם, לשמור על שגרת החיים, יחד עם זאת חשוב לגלות ערנות ולקרוא לנו, יש עלייה של מאות התראות טלפוניות למשטרת ישראל. אני מעדיף שיהיו התראות שווא ושנשלול את הקריאות", כמו"כ, הוא הוסיף, "בשבוע האחרון נקראנו לאלפי אירועים ואני חייב לומר שהציבור מתפקד טוב ומגלה ערנות שמונעת פיגועים"

    על מינוי לתפקיד המפכ"ל אמר כי "אני באופן אישי לא הנושא בעת הזו. היו מספר מועמדים טבעיים להתמנות, במשטרת ישראל יש ניצבים מעולים, זה אותם ניצבים שמתפקדים באופן מרבי, אני גאה בזכות שיש לי לפקד על הארגון".

    על המפכ"ל הבא רוני אלשיך אמר כי "היות ואני אדם אופטימי, הייתה לי זכות במשך חמישה חודשים לפקד על משטרת ישראל, יש לי סיפוק עצום מהתקופה הזו. ראוי שאנחנו נאפשר למפכ״ל החדש לתכנן את התכניות האישיות שלו, כל הפיקוד יעשה הכול כדי שרוני יכנס לתפקיד בהתאם. הייתה לי זכות יוצאת מגדר הרגיל לפקד על אלפי שוטרים ועל ביטחון המדינה. יש ביני לבין השר לביטחון פנים יחסים מצוינים משום שאנחנו מחויבים. מאד רציתי להיות בתפקיד המפכ״ל, יחד עם זאת מי שמקבל את ההחלטות הוא השר לביטחון פנים ואני מקבל ומכבד את החלטתו. החודשים האלה עם מציאות מורכבת ולכן אשאר בתפקידי".



    0 תגובות